søndag 4. juli 2010

Kwaheri Kenya


Liv Anette har vært hjemme i Norge i tre uker nå. På torsdag kommer jeg etter. Jeg forlater Taveta på tirsdag, og skal være to dager i Nairobi før flyet til Trondheim tar av på torsdagsmorran.

Nesten et helt år i Kenya er over. Et år med støv, fotball, gode venner, boda boda-turer, mange bøker og filmer, middager i beer-garden, strøm- og vannmangel, nydelig natur, myggnetting, myggstikk, slanger og skorpioner i hagen, elefanter midt i veien, besøk, humpeveier og generell trivsel er ferdig. Jeg gleder meg stort til å komme hjem til venner, jobb, kafèer, kino, butikker, hytteturer og familie. Men jeg regner med om at om et års tid når vi sitter i Norge med skole og jobb, litt for mye å gjøre på litt for lite tid og er værsyke. Kommer vi til å savne Taveta og det treige Afrika-livet.

Takk Kenya for et dritbra år. Tuta onana badae
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar