onsdag 4. november 2009

*HjemLengselen*

Jeg stod opp sent på søndag morgen. Jeg hadde vært våken lenge men lå i senga og hørte på vekkelsesmøtet borti gata. Robert var allerde igang med å se film - siden har har vært syk noen dager så lå han langflat på stua med cola og nesespray;) For første gang siden vi kom hit følte skikkelig på hjemlengsel.JEg hadde lyst til å stå opp å tenke- Skal vi dra til Elisabeth og Rolf Anders på frokost? Eller kanskje Ingunn og Øyvind? Skal vi drikke kaffe med noen venner på bakklandet eller skal jeg se en jentefilm med Cathrine på kino ikveld? Jeg vekket Cecilie, og hun hadde ligget å tenkt på at vi ikke har like mange venner her som hjemme, alle er veldig opptatt med sitt og stikker bare innom innimellom. Vi vil være her.Vi har hage, sol, mat og masse nytt å bli kjent med, det er bare ikke de samme alternativene som vi er vant til hjemme.Vi måtte bestemme oss for å gjøre noe godt ut av dagen! Vi brettet ut teppe på hageflekken vår, vi spilte maxi yatzy, hørte på Sufjan Stevens juleplater og klipte stjerner som skal henge på stua. Pluttselig hadde vi besøk av 3 jenter som ville klippe sammen med oss, før Cecilie bydde de på ett slag Yatzy. Senere på dagen fikk jeg beskjed om at jeg var TAnte Liv! Tante til Hilma Olivia! Vi måtte ut å ta en øl sammen med vår gode nabo Max!Da vi kom hjem hadde strømmen gått, men siden vi har gassovn kunne vi koke blomkålsuppe og lage hvitløksbrød til kvelds. Det ble en fantastisk dag!

1 kommentar:

  1. hurra, gratulerer med tanterollen!:)

    blir nok så man savner ting, men tenk så kjekt det da blir å komme tilbake etter et herlig år der nede!

    SvarSlett